عایق الاستومری لوله‌ای ساده 3 اینچ و 4 اینچ در فروش ویژه

با وجود اینکه عایق های الاستومری از سال ها پیش مورد استفاده قرار می گرفته اند، درباره ی آنها سردرگمی بسیار زیادی وجود دارد و بسیاری از مردم اطلاعاتی راجع به آن ندارند.

فهرست مطالب:

  • عایق الاستومری را بیشتر بشناسیم
  • عایق الاستومری لوله ای چیست
  • مزایای استفاده از عایق الاستومری
  • اهمیت چسب‌ها و نوارهای عایق
  • کاربردهای عایق فوم الاستومری

عایق الاستومری

عایق الاستومری را بیشتر بشناسیم

اساسا، عایق الاستومری یک لاستیک مصنوعی است که از یک ساختار سلول بسته در لوله ها، ورق ها یا رول های کارخانه ای موجود است.

لبه بیرونی از یک سطح صاف یا “پوست” تشکیل شده است که به عنوان یک بازدارنده بخار داخلی عمل می‌کند.

به دلیل ماهیت انعطاف پذیر فوم الاستومری، در مقایسه با گزینه های عایق صلب مانند شیشه سلولی، پلی ایزو و فوم فنولیک، کمتر مستعد ترک، شکستگی و از دست دادن مواد است.

این عایق همچنین به عنوان عایق فوم الاستومری سلول بسته، عایق سلولی الاستومری انعطاف‌پذیر، عایق تک‌سلولی، عایق الاستومری لوله ای ساده، ضد تعریق، عایق مبرد، عایق لوله کشی و عایق لوله مبرد نیز شناخته می‌شود.

عایق الاستومری به دلیل توانایی استثنایی آن در کنترل تراکم در سیستم های مکانیکی سرد به عنوان عایق لوله های HVAC، مبرد و لوله کشی شناخته می‌شود.

عایق الاستومری به دلیل نفوذپذیری کم بخار آب، ساختار بسته و بازدارنده بخار داخلی، یک انتخاب عالی برای محافظت از لوله ها و تجهیزات در برابر یکی از رایج ترین مشکلات و نگرانی های مالک در صنعت ساختمان، یعنی خوردگی است.

هنگامیکه آب، بخار آب یا رطوبت به عایق نفوذ می‌کند و به سیستم های مکانیکی گران قیمت حمله می‌کند، این یک مشکل پر هزینه، اما قابل پیشگیری است.

عایق الاستومری از جمله بهترین عایق ها از نظر مهندسان است.

عایق الاستومری لوله

عایق الاستومری لوله ای چیست

عایق های الاستومری لوله ای سالهاست که به صورت تجاری در دسترس است و یکی از بهترین انتخاب ها در عایق بندی لوله ها و تجهیزات مکانیکی سرد است.

این عایق ها انتخاب مورد علاقه و بسیار مطمئن صاحبان ساختمان، مهندسان و پیمانکاران است.

در این مقاله به بررسی خواص، عملکرد و مزایای عایق الاستومری لوله ای ساده خواهیم پرداخت.

عایق الاستومری هنگامی که به درستی طراحی، مشخص و نصب شود، می‌تواند بطور مؤثر افزایش یا افت حرارت و کنترل نشت آب را برای عمر سیستم مکانیکی مدیریت کند.

برخلاف انواع عایق های فیبری، عایق الاستومری لوله ای ساده کارایی حرارتی خود را از دست نمی‌دهد یا به عنوان منبع غذایی برای رشد کپک در تماس رطوبت با عایق عمل نمی‌کند.

نکته:

یکی از مهم ترین ملاحظات در طراحی، تعیین و نصب عایق فوم الاستومری، ضخامت عایق است.

یکی از پر کاربرد ترین سایز های عایق الاستومری برای لوله ها، عایق الاستومری لوله ای 3 اینچ و 4 اینچ است.

عواملی مانند دمای سیال یا گاز در لوله یا تجهیزات، نوع لوله، اندازه لوله، دمای محیط، رطوبت نسبی و اینکه آیا یک پوشش بیرونی محافظ اعمال خواهد شد یا نه برای محاسبه ضخامت عایق صحیح ضروری است.

کاربرد عایق الاستومری

مزایای استفاده از عایق الاستومری

عایق الاستومری لوله ای ساده مزایای عملکردی زیر را ارائه می‌کند:

  • غیر قطبی: با عدم القا یا واکنش به آب، آب گریز است.
  • به طور طبیعی مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است.
  • به طور طبیعی مقاوم در برابر میکروب است.
  • عایق بدون پی وی سی است.
  • دارای گواهینامه برای انتشار کم مواد شیمیایی است.
  • هدایت حرارتی ظاهری کمی دارد.
  • عایق کاری مداوم تا 127 درجه سانتی‌گراد
  • برای لوله های فولادی ضد زنگ ایمن است.

عایق الاستومری لوله ای ساده دوام بسیار بالایی دارد.

چسب عایق الاستومری

چسب مخصوص عایق الاستومری

عایق الاستومری، نوع نصب شده روی تهویه مطبوع، لوله کشی، تجهیزات و کانال کشی، در اصل برای جلوگیری از افزایش یا از دست دادن گرما و یا کنترل نشت آب انتخاب‌ شده است.

در حالی که عایق الاستومریک مزایای عملکرد بیشتری را ارائه می‌دهد، راندمان حرارتی و کنترل نشت آب رایج ترین دلایل استفاده از آن است.

هنگامی‌که کنترل نشت آب برای دستگاه های مکانیکی سرد اساس طراحی است، جلوگیری از نفوذ هوا و رطوبت از طریق سیستم عایق که به عنوان محرک بخار نیز شناخته می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنگامی که قطرات آب یا هر مایع دیگری اجازه ایجاد بر روی سطح عایق را داشته باشد، به دلیل نوع یا ضخامت ناکافی عایق، به طور طبیعی به سطح سرد (لوله) زیر عایق جذب می‌شود.

به عنوان مثال، هنگامی که عایق لوله نصب می‌شود، درز های طولی، اتصالات لب به لب و نقاط انتهایی وجود دارد که می‌تواند اجازه دهد هوا و رطوبت به زیر عایق نفوذ کند و در صورت عدم آب بندی مناسب به آرامی به لوله فلزی حمله کند.

این رطوبت در نهایت باعث خوردگی لوله می‌شود که به خوردگی زیر عایق یا CUI معروف است.

CUI می‌تواند منجر به خاموش شدن سیستم، خرابی گران قیمت و هزینه های جایگزین شود.

هنگامی که رطوبت به زیر یک سیستم عایق نفوذ می‌کند، سایر اثرات منفی شامل از دست دادن راندمان حرارتی، توسعه قالب و آسیب آب به سازه ها و تجهیزات زیر است.

تولیدکنندگان عایق چسب ها و نوار های فرموله شده مخصوص خود را ارائه می‌دهند که برای کار با عایق و لوازم جانبی آنها برای کنترل تراکم طراحی شده‌اند.

البته چسب های عایق برای چسباندن عایق به لایه ها و خود طراحی شده‌اند.

از اهمیت یکسانی، چسب های عایق زمانی که به درستی روی درز های طولی، اتصالات لب‌ به لب و نقاط انتهایی اعمال می‌شوند، آب بندی بخار ایجاد می‌کنند.

نوار های عایق می‌توانند سطح بیشتری از محافظت را بر روی درز های مهر و موم شده ایجاد کنند.

فروش عایق الاستومری

کاربردهای عایق فوم الاستومری

عایق فوم الاستومری را می‌توان در طیف وسیعی از کاربرد ها استفاده کرد، اما رایج ترین آنها عبارت اند از:

  • عایق لوله مبرد
  • عایق لوله HVAC
  • عایق لوله VRF (جریان مبرد متغیر)
  • عایق لوله و تجهیزات آب سرد
  • عایق لوله برودتی (تا 297℉)
  • عایق لوله های آب سرد و گرم
  • پوشاندن کانال
  • تضعیف صوتی لوله ها و کانال ها
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

با توجه به ‌قرار گرفتن در معرض مستقیم اشعه ماوراء بنفش، عایق الاستومری لوله ای ساده به مرور زمان تخریب می‌شود، بنابراین باید با پوشش مخصوص UV تولید کننده یا سیستم ژاکت کار شده در میدان محافظت شود.

هر مالک ساختمان می‌خواهد ساختمانی با سیستم مکانیکی کم مصرف (تهویه مطبوع و لوله کشی) داشته باشد. با این حال، هزینه مالکیت آن ها می‌تواند با انتخاب نادرست مواد، ضخامت عایق نامناسب، نصب نامناسب و عدم وجود برنامه تعمیر و نگهداری به خطر بیفتد.

عایق های الاستومری در انواع اندازه های مختلف تولید می‌شوند.

فروش عایق الاستومری لوله ای ساده

در حالیکه انواع مختلفی از عایق های مکانیکی برای انتخاب وجود دارد، مهندسان مکانیک حرفه ای و پیمانکاران طراحی ساخت در مورد بهترین انتخاب های عایق برای برآورده کردن نیاز های پروژه صاحب خود آگاه هستند.

آنها باید عواملی مانند دمای عملکرد سیستم، محدوده دمای محیط، محیط عملیاتی (داخلی/خارجی)، انطباق با کد، پایداری، هزینه مواد/کار و غیره را تجزیه‌ و تحلیل کنند.

عایق های الاستومری از بهترین و کم هزینه‌ ترین عایقها برای ساختمان سازی و یا حتی تعمیرات هستند. تولیدکنندگان این نوع از عایق ها انواع مختلفی از آنها را با توجه به تقاضا و نیاز مصرف کنندگان طراحی و تولید می‌کنند.

مانند عایق های الاستومری لوله ای ساده 3 اینچ و 4 اینچ که کاربرد بسیار فراوانی دارند.

به عنوان تولیدکننده عایق الاستومری، تولیدات خود را در فروش ویژه با تخفیف های فوق‌العاده به فروش می‌رسانیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما